- Robotic World -

Isnin, 13 Disember 2010

MemOri aku bersama-sama si dia...

Cinta...satu perkataan yang amat berlainan bagi diriku...mungkin cinta amat bahagia kepada seseorang...mungkin juga tidak...tetapi,apabila aku mendengar perkataan cinta...aku berasa amat pelik kepada diriku...tetapi juga,hakikatnya adalah aku telah merasai alam percintaan oleh seseorang yang aku amat cintai pada masa dahulu...tetapi sekarang tidak lagi...mungkin inilah dikatakan oleh orang ramai tidak kira tua ataupun muda bahawa cinta di zaman bangku sekolah adalah sekadar "cinta monyet" sahaja...pada mulanya,aku tidak berasa apa-apa tentang cinta,,,...tetapi apabila sampai suatu saat ketika aku bersama-sama dengan si dia nun jauh di sana berpuluhan beratus beribu mahupun berpuluh ribu batu dari tempat ku sekarang...hatiku terdetik akan kecantikan dan keikhlasan dirinya terhadap diriku ini...kisah aku bermula kira-kira bulan Julai 2009 yang lalu...aku amat mentah sekali tentang cinta ini...maybe aku tidak berasa apa-apa pun berkaitan dengan cinta...pada waktu itu,ramai kawan-kawanku yg sedang hangat bercinta tetapi aku tidak...kerana aku perlu fokus terhadap pelajaran yang diambil...hahaha...aku teringat apabila kali pertama dia menghantar mesej kepadaku...pada mulanya,aku tidak tahu nombor siapakah yg menhntr mesej tersebut kepadaku,aku layan je lah...tetapi selepas beberapa hari aku ingin mengetahui org itu,dia mengaku dalam mesejnya dan aku begitu terkejut sekali !!! haha...rupa-rupanya org yg aku bermesej selama ni adalah perempuan sekolah yang aku amat kenal dan rapat sekali...aku berkata kepadaya kenapa dia tidak memberitahu aku awal-awal...dia berkata "xpe"...huhu...kami mula bermesej seperti biasa dari hari ke hari...hatiku mula terdetik dan berdegup dengan begitu kencang sekali apabila dia mengatakan dia amat sukakan kepadaku...mungkin saat iniaku mula rasa apa ertinya cinta itu...aku juga berkata kepadanya yang aku suka berkawan dengannya sehingga suatu saat entah mengapa hatiku terdetik untuk ber"couple" dengannya...aku masih ingat ketika aku memintanya untuk menjadi pasangan aku ketika aku bermain futsal bersama-sama dengan rakan-rakan baik ku di gelanggang futsal...haha...betapa terkejutnya hatiku apabila dia menerima untuk menjadi pasangan aku ketika itu !!! It's amazing !!! huhu...walaupun kami ber"couple"...tetapi kami tidaklah begitu serious kerana pada waktu itu kami masih muda dan perlu mementingkan pelajaran...kami terus bercinta sehingga akhir tahun...kemudian,aku mendapat tahu bahawa aku akan berpindah ke tempat lain yang mungkin tidak akan dapat dikunjungi olehnya...hatiku sayu dan sedih kerana tahun seterusnya kami tidak akan berjumpa lagi...tetapi sewaktu hari terakhir persekolahan,dia telah berjanji yang dia akan terus bersama-sama dengan saya...saya berharap janjinya itu adalah benar...saya amat percaya dengan kata-katanya sehingga suatu saat apabila saya telah mendapat berita daripada kawan saya dia sudah ada teman mesranya yang lain...padahal pada waktu itu kami masih bersama...haha!what the???ish3,,,....lepas tu,saya pun bertanya kepadanya di dalam satu mesej berkenaan hal itu,dan dia menjawabnya jujur sama sekali...lepas beberapa hari, saya telah membuat keputusan untuk menjadi sebagai kawan biasanya sahaja...aku tahu dia tidak akan menjadi milikku lagi kerana hatinya telah bertakhta di hati orang lain...semuanya telah menjadi mimpi...dan kerana itulah jikalau ada orang perempuan yang meminta untuk aku menjadi kekasihnya aku tidak akan menerimanya buat masa sekarang kerana perjalanan hidupku masih jauh sama sekali...dan kadang-kadang cinta akan membuat kita seksa kerana terlalu memikirkannya...betul lah kata-kata orang,makan tak kenyang,tidur tak lena,mandi x basah...kini, aku lebih yakin terhadap diriku kerana cinta ini adalah untuk menyanyangi seseorang, tetapi janganlah kita menyeksa diri kita hanya untuk cinta...tetapi, aku percaya, cinta kepada-Nya...adalah cinta yang kekal abadi di dalam kehidupan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan