- Robotic World -

Isnin, 12 Disember 2011

~ Cerita Ceriti Liku-liku Kehidupanku~ ***** Tajuk Tak Boleh Belah *****

TUDIA !!! DAHSYAT !!! 
AKU DAH BERBULAN2 TAK BUKA BLOG AKU NI !!!
SEMENJAK AKU MASUK ASRAMA PADA TANGGAL 
21/3/2011 .
HAMPIR SEMBILAN BULAN KOT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-- PENGSAN --

Apa-apa pun, kita mulakan dengan Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh !!!

Di sini, tujuan saya bukanlah untuk membebel tak tentu hala. Cuma nak tulis
apa yang saya tahu sepanjang tarikh 8 DEC 2012 sehinggalah 12 DEC 2012 yang telah saya lalui
dengan saksamanya. 
(CEWAH MACAM AYAT NAK BUAT UCAPAN SAHAJA)

Tetapi, sebelum tu saya MOHD FAROUK BIN NORDIN ingin membuat satu pengakuan 
kepada anda semua yang membaca BLOG saya yang sangat "indah" dan "wangi" ini . -.-

Pengakuannya adalah :-
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
T
TAK ADA APA-APA PUN.

Itulah pengakuan saya . weeeeeeeeee . jangan marah yer, LAWAK BODOH je tu.
Owkay2, sekarang aku nak cerita . Nanti korang semua bosan pulak nthen terus klik pangkah sebab
tak mau baca dah .

*** Sepanjang 8 DECEMBER - 12 DECEMBER 2012 ...

Weeee, time tu aku tengah cuti !!! kat Cameron Highlands weyh . buat muka slumber arh sebab first time pergi sana. Naik bukit turun bukit pergi sana! Rupa-rupanya 3 JAM SAHAJA Cameron Highlands dari rumah aku. -.- . Ingat kut jauh.
REAKSI PERTAMA - Bila aku dah sampai CH tu kan, aku terkejut lah pesal 
semua hotel takde AIRCOND! hampir semua rumah or2 hotel or2 kawasan
apa-apapun takde aircond, xpanas ke hah? pastu,aku terus check-in masuk 
hotel. Time tu tengah hari tak lah cuaca sejuk sangat. Aku tengok dalam bilik hotel tu
cuma ada kipas je. =.=" "KIPAS JE???"
fuyoh ! ayat bajet . hahaha ! bila aku bukak je kipas dengan kelajuannya yang BERGANDA-GANDA, nah amik ko ! SEJUK YANG TERAMAT-AMAT KUT...
@_@ Freezing........
Lepas tu, Lepas tu. Baru aku tahu yang kehidupan kat Cameron Highlands memang sejuk. tak payah lah nak kalut duk pasang aircond ka apa ka, keluar ja dari rumah terus rasa 
angin tanah tinggi hoo... jangan main-main...best2...

Malam tu aku terus pergi pasar malam di BRINCHANG && JALAN2 DI TANAH RATA
Best jugaklah sebab dapat rasa STRAWBERRY YANG BERSALUTKAN DENGAN COKLAT.
Aku amik makan je. gigit punya gigit habis dah ! Lagipun, cuaca waktu malam tu sangat sejuk. 
DAH2. AKU MALAS NAK CERITA PANJANG PASAL CAMERON HIGHLANDS, TAHULAH KORANG DAH PERGI SANA BERKALI-KALI. TAK MACAM AKU, FIRST TIME PERGI SANA SO AKU EXCITED LAH NAK TULIS. 
*gurauan semata-mata*

Pada tanggal 9 Disember pulak waktu tengah hari tu aku terus check-out pada pukul 12.00 tengah hari. Nthen2,terus pergi ke KUALA LUMPUR pula! aku sampai kat KL dalam kul 7.00 malam macam itula sebab sebelum tu my father n my mother pergi shopping sepanjang jalan nk turun dari CH ke KL tu. 
Aku masih ingat !!! aku rasa nak termuntah waktu turun dari CH jalan menuju ke TAPAH ! JALAN DIA BERBENGKANG-BENGKOK!
Cuba korang bayangkan sepanjang 30KM nak ke Tapah waktu turun dari bukit tu !!! alamak !!! fuyoh !!! pening hooo !!! biarlah korang merasainya sendiri.

Aku sampai BANGI je pun , xsampai KL lagi.hahahaha. Tapi malam tu sempat gak la pergi makan Nasi Ayam Penyet di Restoran WONG SOLO . Jawa gituh !  Abang Sulung kesayangan aku tu dia kata nk belanja kan. sebab dia kerja kat Bangi,so apa lagi??? terima je lah. dahla perut lapar time tu. huuu !  haha. tudia ! punyalah ramai ! sampai parking pun tarak ! tapi nasib baik la ada parking kat tepi jalan raya tu... Alhamdulillah . :3

***Bila dah lepas makan terus balik Homestay nthen zzzzzz/ tidur ! 

Keesokannya pula, aku bertolak nak keluar ke THE MINES . whoot2 ! tapi, hmm. tayar kereta pulak jatuh ke dalam longkang. Terpaksa la kena angkat kereta beramai-ramai. Tapi,ada sorang pakcik ni nak tolong kami tau. Dia panggil anak-anak and family dia nak angkat kereta kami tu. Mula2kan,kami tak kenal siapa dia tu.
rupa-rupanya !!!! Beliau ialah Hassan Sani weyh ! bekas pemain bola sepak Malaysia waktu dulu !!! hoho. kalau korang x percaya, nah amik kau! ni gambar ayah aku and Hassan Sani (kiri). --- Legend Pemain Bola Sepak sewaktu zaman Mokhtar Dahari. BEST KUT DAPAT JUMPA DAN BERSALAMAN DENGAN DIA SEBAB DIA PERAMAH DAN RENDAH DIRI. Korang try la search kat Google ke Youtube ke,taip nama dia . Baru korang percaya enn ~~~

OK,sekarang masuk cerita kat THE MINES pulak, hari tu aku penuh dengan KEJEALOUSAN yang melampau. haha. mana tak nyer, aku baru dapat tahu yang handphone yang aku bagi pinjam kat abg aku, dia kata handphone tu dah rosak ! sekarang dia kata nak beli handphone baru.Oh,xpelha.nak buat macam mana kan.dah nak rosak,
terus dia pergi kedai SAMSUNG kat atas. nthen beli SAMSUNG GALAXY X2.
WHAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TIDAK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aku suka tengok phone tu. Canggih . T_T .
Lepas dia beli, dia tunjuk-tunjuk lha dekat aku nih.haha.xpelha abang.suka hati abang lah. adik cuma mampu tersenyum lebar . wing2 . :)))))

Keesokan paginya pulak xde apa sgt. haha . Aku terus On the way balik ke Perlis . Jumpa nenek. Oh grandma. i miss you so much ! kami sampai sana dalam pukul 10 malam sebab sebelum tu singgah kat rumah TOK SU di Alor Star . huuu.
yea ! rindu masakan kampung beb. macam2 yang aku makan sampai sakit perut. ADUSH !

tapi, hari tu jugak sebelum aku tidur. aku adala berkenalan dengan sorang mamat ni kat FB 
and nama dia Amir Amirul. Aku tengok kat wall dia,dia letak gambar bosan sebab takde orang nak chat dengan dia kann. lepas tu, aku terus chat ngan dia weyh. 
-KAN AKU NI ORANG SOSIAL-

kenal2 nthen terus jadi kawan until now . blablabla . Sorry Amer kalau kau terbaca blog aku ni n saja je aku nak letak gambar kau! hahahaha ! 


now,aku ada kawan baru. -.- . banyak nyer kawan aku, x terbilang ! fuh !
Syukur Alhamdulillah . 

Aku rasa takat ni je kut, nanti korang dah tidur sebab panjang sangat kann aku membebel nanti terus boring.

Baiklah, sampai kat sini saje yang aku nak tulis. x larat nk tulis panjang-panjang.
Bye2. Assalamualaikum. 
TERIMA KASIH SEBAB ANDA SUDI MEMBACA DAN MELUANGKAN MASA MEMBACA PERKARA-PERKARA YANG TELAH SAYA BEBELKAN SEBENTAR TADI...THAT'S ALL, THANK YOU ... :)))))





2 ulasan:

  1. memang pnjang lebar pnya cerita .. but nice :)

    BalasPadam
  2. #Индивидуалки в Киеве Лицо - зеркало души.
    Слава твоя - как тень твоя: то она идет впереди тебя, то следует за тобою; иногда она больше тебя, иногда - меньше.
    #ПроституткиКиева

    BalasPadam